Biler og avgifter

De som forsker p milj og politikere i Norgem vre veldig forhastede sjeler, frst var diesel redningen for verden ettersom de slapp ut mindre Co2 enn bensinbiler, bensinbilene fikk da hyere avgifter, selflgelig uten at bensinbilene ndvendigvis ble noe srlig billigere her til lands, n har forskerne funnet ut at disse "miljvennlige" dieselbilene slipper ut 6,5 ganger mer No2 enn bensinbiler pluss betydelig mere svevestvtrass i tvungent partikkelfilter i alle nyere dieselbiler, ja de gikk til og med s langt at detgikk rykter omredusert rsavgift hvis du ettermonterte partikkelfilter, noe de selvfgelig gikk tilbake p etter at mange hadde montert p grunn av for liten miljgevinst / helsegevinst, (de siste tallene viser at partikkelfilter gjr dieselbilene enda vrre). N derimot ser man jo at disse dieselbilene er mindre miljvennlige enn bensinbiler, derfor vurderer man n sette opp avgiftene p dieselbilene, da skal det jo bli spennende se om de reduserer avgiftene p bensinbiler igjenn.. eller nei forresten, hva er det jeg snakker om? redusering av avgifter? det er ikke snn degjr dether i Norge A/S. Jeg kan ikke forst hvorfor man ikke prver gjre strre fremskritt med hydrogen og el-biler, de nye el-bilene kan kjre 20 mil p en lading og kostnaden blir ca 1 kroner kilometeren, men s har vi jo stmunderskudd i Norge.. Hydrogenbiler har blitt tilgjengelig men har du 700.000 kroner bruke p en bil er det vel ikke hydrogenbil det frste som frister, s frem til hydrogenbiler blir billigere m vi vel bare godtta statens avgiftsdans.. Eller vente p at staten skal subsidiere hydrogenbiler, neida skal du vente p det kommer du aldri til f kjpt bil


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/26283487